Wycieczka do Berlina i na Tropical Islands

Dnia 14 czerwca 2022 r. roku uczniowie naszej szkoły ( kl. VI,  VII, VIII – 17 osób ) wyjechali do Berlina, stolicy Niemiec. Opiekunem grupy była nauczycielka: p. Beata Klonowska. Zbiórkę zaplanowano na przystanku, przy szkole, o godzinie 2:30. Wszyscy, choć zaspani zjawili się punktualnie. Po przyjeździe autobusu z Drużyn ruszyliśmy w drogę.

Atmosfera podczas jazdy była miła i wesoła. Większość uczestników wycieczki postanowiła na czas podróży się zdrzemnąć, aby mieć siłę na różne atrakcje. Pozostali rozmawiali ze sobą, słuchali piosenek oraz podziwiali widoki. W Berlinie najbardziej spodobała się uczniom Wieża Telewizyjna, następnie Reichstag, który na pozór wydawał się nudnym miejscem, aczkolwiek okazał się być bardzo interesujący i niezwykły. Sama stolica Niemiec to piękne,  nowoczesne miasto. Nie zapomnimy też Muru Berlińskiego, czy Pomnika Ofiar Holocaustu. Pomnik ten, to kamienne bloki różnej wielkości, które symbolizują księgi Talmudu. Pod kamiennymi płytami, w podziemiach mieści się muzeum Ofiar Holokaustu, które upamiętania ten niezbyt chlubny czas w niemieckiej historii.

Nasza wycieczka przeszła następnie pod najbardziej charakterystyczną budowlę w Berlinie, Bramę Branderburską. Brama pełni do dziś rolę symbolu Pokoju i Wolności.

Drugi punkt wycieczki ujrzeliśmy 15 czerwca 2022, ok. godziny 10:00. Był to największy Aquapark na świecie, znajdujący się pod kopułą. Na szerokość mogła zmieścić się tam położona wieża Eiffla, a na wysokość Statua Wolności. Po wejściu do środka, ujrzeliśmy wnętrze Tropical Islands i naprawdę poczuliśmy się jak na wyspie. Otrzymaliśmy zegarki, po czym udaliśmy się do szatni, aby ubrać stroje kąpielowe. Po omówieniu pobytu w aquaparku mogliśmy korzystać dowoli ze wszystkich wodnych atrakcji do godziny 17:30. Do naszej dyspozycji mieliśmy, m.in. nowo otwartą, na strefie zewnętrznej rzekę Amazonie, zjeżdżalnie, baseny, sztuczną rzekę Whitewater  River i las tropikalny, który mogliśmy zwiedzić samodzielnie po wyznaczonych szlakach. Znajdowało się tu także wiele restauracji, sklepów i obiektów rekreacyjnych nie związanych z wodą. Każdy znalazł coś dla siebie. Droga powrotna minęła jeszcze bardziej spokojnie. Wszyscy byliśmy zmęczeni, jednak znalazły się wśród nas takie perełki, które nadal miały w sobie energię. Standardowo wjechaliśmy na dłuższy postój do Mc Donalda. Obok naszej szkoły zawitaliśmy 16 czerwca 2022 o godz. 2:00. Te miłe chwile spędziliśmy w towarzystwie opiekunów i uczniów ze szkoły Podstawowej im. Małgorzaty Sulek w Drużynach. Głównym organizatorem i opiekunem wycieczki była p. Bożena Grela. Dodatkowo opiekę nad uczniami pełnili: p. Kinga Ćwiklińska i p. Beata Klonowska. Wszyscy bardzo zadowoleni z wycieczki, pełni wrażeń i przeżyć wróciliśmy do swoich domów i chętnie opowiadaliśmy o szkolnej wycieczce do Niemiec. To był wspaniały i niezapomniany wyjazd.